sunnuntai 18. toukokuuta 2014

Piparkakkureunainen hame



"Onni, kerro minulle,
mistä tulet, mistä minä
sinut tunnen?
onko sinulla ruusu korvan takana?
Silmissä kolme valtamerta, huulilla
kuuden kevään linnut ja naurulle tuoksuvat tuulet?
Onni, jos minä nukun, herätä minut,
ravistele tyhjäksi minun surujeni pähkinäpuu.
Onni, kun se saapuu se kantaa suurta säkkiä sylissään.
Siihen minun murheeni kätkee kaikki, virran vietäväksi heittää."

Tommy Taberman

Facebookin ompeluryhmässä tehtävänä oli inspiroitua runosta. Haasteena oli myös aika, kahdessa tunnissa täytyisi saada valmista. Päätin siis yksinkertaistaa ja keskittyä vaan yhteen aikaa vievään osaan, joka tällä kertaa oli helma.

Ainoastaan piparkakkureunaan piirsin kaavan, mutta muuten neulasin nuppineuloilla kangasta itseni päälle ja surauttelin itselleni kevät hameen ilman kaavaa.


 Kaapista löytyi kangas, jossa on lintuja ja kukkia, kuten runossakin. Kangas on ruotsalaisen Almedahlsin.





Minun onneni oli tällä kertaa hyvin kotoisa: pyöreitä muotoja, ruutukangasta ja piparkakkureuna helmassa. Jos aikaa olisi ollut hieman enemmän, olisin lisännyt vielä taskun tai pari.
















4 kommenttia:

  1. Huikean hauska hame tuon piparkakkureunan ansiosta!

    VastaaPoista
  2. Oletpa nopea, itse en saisi kahdessa tunnissa aikaan ainakaan noin siistiä piparkakkureunaa!

    VastaaPoista
  3. Kiitos! Nopeus oli itsellenikin vähän haaste, mutta ihan kelpo hame siitä tuli.

    VastaaPoista